Zekâyı ve Enerjiyi Artıran Besinler4.2.2019

Tükettiğimiz yiyecek ve içecekler zekâ gelişimini etkiliyor, zekâ seviyesini yükseltmede rol oynuyor ve enerji seviyesinde değişimlere neden oluyor. Beslenme düzeni aslında tüm yaşamı etkiliyor. Yaşam kalitenizi beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle yükseltebilirsiniz. Kaliforniya Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmaya göre zekâyı ve enerjiyi artıran besinler aşağıdaki gibidir.
Zekâyı artıran besinler;
Kahve: Güçlü bir hafıza için günde bir fincan kahve içmek çok etkilidir. Kahvede bulunan kafein, beynin ön lobunu uyarır ve harekete geçirerek hafızanızın güçlenmesini sağlar.
Tam tahıllı ürünler: Beynin ihtiyaç duyduğu glikozu tam tahıllı çavdar ve buğday ekmeklerinde almak mümkündür. Tahıl ve çavdar ürünlerinde karbonhidratlar düşük olduğundan rahatlıkla tüketebilirsiniz.
Balık: Omega 3 beyin kıvrımlarını destekler, zekâ gelişimini artırır. Haftada en az 2 kez balık tüketmeniz veya günlük Omega 3 takviyesi almanız gerekiyor.
Havuç: Havuç içerdiği güçlü bileşenlerle zihinsel gerilemeyi önler ve hafızanızın zinde kalmasını sağlar.
Enerjiyi yükselten besinler;
Kabuklu yemişler: Ceviz, badem, fındık gibi kabuklu kuruyemişler, sağlıklı yağlar ve lif içerir. Günlük enerji ihtiyacınızı kuruyemişlerle alabilirsiniz.
Meyveler: Muz, kivi, kayısı, kavun gibi meyvelerde potasyum miktarı yüksektir. Potasyum içeren meyveler tüketerek enerjinizi yükseltebilirsiniz.
Sağlıklı yağlar: Omega 3 gibi sağlıklı ve değerli yağlar uzun süre enerjik kalmanıza yardımcı olur. Sağlıklı yağların bulunduğu keten tohumu, kendir ve benzeri çekirdekler de enerji yüklemesi yapar.  
 
" data-width="100%" data-num-posts="10">