Yol Yorgunluğundan Nasıl Korunabilirsiniz?20.5.2017

İş için bile olsa seyahat etmek, yollara düşüp yeni coğrafyalar keşfetmek her zaman keyiflidir. Ancak her güzel keşfin sıkıntıları vardır. Seyahat etmenin zorluğu da yol yorgunluğudur. Şehir içi yolculuklarda dahi bünye kendisini fazlasıyla yorgun hissederken denizaşırı seyahatler, uzun yolculuklar daha kalıcı yorgunluklar bırakıyor. Peki, yol yorgunluğundan nasıl korunabilirsiniz? İşte öneriler;

Uykunuzdan taviz vermeyin

Yol yorgunlukların en temel sebeplerinden biri uykusuzluk oluyor. Uzun yolculuklarda kendisini iyice gösteren uykusuzluk tüm vücuda yayılır ve yorgunluk olarak kendisini gösterir. Yola çıkmadan önce iyi bir uyku, yol süresince yorgunluk var ise kısa da olsa uyumak bedeni yeniler, zihni açar.

Kitap, müzik, film… Yolda kendinizi eğlendirmeyi ihmal etmeyin

Yol süresince hiçbir şey yapmadan yolun bitmesini beklemek önce ruhsal sonra da bedensel bir rahatsızlık vererek yorulmanıza sebep olur. Bunu önlemek için kitap okuyabilir, müzik dinleyebilir veya film izleyerek kendinizi eğlendirebilirsiniz.

Susuz kalmayın

Bir insanın günlük en az 8 bardak su içmesi gerekiyor. Susuz kalmak, yorgunluk ve halsizlik getirir. Yolculuk esnasında su içmeyi unutmayın ve düzenli sıvı tüketimini gerçekleştirerek enerjinizi yüksek tutun.

Hareket edin, yoga ve meditasyonu deneyin

Yol boyunca hareketsiz kalmak tüm vücudun tutulmasına dolayısıyla yorgun hissetmenize sebep olur. Bu durumdan kurtulmak için yolculuk esnasında belli aralıklarla hareket edebilirsiniz. Omuzlarınızı, kollarınızı, bacaklarınızı, ayak bileğinizi ve parmaklarınızı belli bir düzende hareket ettirmek yorulmanızı önler. Yoga ve meditasyon ile ilgileniyorsanız yolculukta oturduğunuz yerde uygulayabilir; bedensel ve zihinsel yorgunluklardan arınabilirsiniz.

Beslenmenizi ihmal etmeyin

Yolculuklarda genellikle abur cubur tarzı beslenme tercih edilir. Bu tip yiyecekler vücudun ihtiyaç duyduğu besin değerini sağlamaz. Kaliteli bir yol öğünü için sağlıklı sandviçler hazırlayabilir; kolayca tüketebileceğiniz mini kutularda kefir, yoğurt, süt, probiyotik yoğurt gibi ürünleri ara öğün niyetine tüketebilirsiniz.

 

" data-width="100%" data-num-posts="10">