Yoganın Fiziksel ve Zihinsel Performansı Arttırıcı Etkisi9.12.2016

Yoga bir nevi yeniden doğuştur. Sankritçe’de “yoga” kelimesi “birleştirmek, bir araya getirmek” anlamlarına gelmektedir. Yoganın en önemli amacı, zihni sadelik ve huzura kavuşturarak stresten ve negatif düşüncelerden uzaklaştırmaktır. Yogada dikkat edilmesi gereken en mühim noktalar duruş ve nefestir. Duruş ve nefes teknikleri doğru uygulanırsa manevi huzura erişmek kolay olur. Yoga, vücudu eşit derecede çalıştırır ve dengeler. Vücudu kıvrak ve esnek hale getirir. Yoga yaparken, bütün düşünce ve duygu halleri nefes teknikleriyle istenilen şekilde yönetilebilir.

Yoganın özünü aşağıdaki 5 temel ilke oluşturmaktadır:

  1. Doğru egzersiz, kişinin beden, zihin ve ruhunu sağlamlaştırır.
  2. Doğru nefes, derin, yavaş ve ritmik olmalıdır. Bu yaşam enerjisini ve zihinsel berraklığı arttırır.
  3. Doğru gevşeme, kasları gevşeterek sinir sistemini yeniler. Derin bir iç huzura ulaştırır.
  4. Doğru beslenme, vücut sağlığında ve zekanın keskinleşmesinde faydalıdır.
  5. Doğru düşünce ve meditasyon, zihnin güçlü bir şekilde kontrol edilmesini sağlar.

 Diğer sporların aksine kaslara ve kemiklere baskı yapmadan vücudu yavaşça canlandıran yoganın hayatı kolaylaştırmak, iş ve sosyal hayata uyum sağlamak konusunda birçok faydası var. Her şeyden önce stresi yok etmesi ve zihni olumsuz düşüncelerden uzaklaştırması sebebiyle tercih edilebilir. Çünkü insan ruhunu umut ve iyimserlikle doldurur. Her türlü hastalık, sıkıntı durumlarında vücudu ve ruhu iyileştirir. Vücut sistem ve organlarının sağlıklı çalışmasını sağlar. Diğer insanlara nazaran sıkıntıların daha kolay atlatılmasında etkilidir. Stres ve gerginliği alır. Yerine mutluluk ve huzur verir. Enerjiyi, kuvveti, dayanıklılığı, tahammülü, uyanıklığı, hafızayı ve düşünce gücünü arttırır. Dolayısıyla bireye zihinsel ve fiziksel sınırlarını fark ettirir. 

 

 

 

" data-width="100%" data-num-posts="10">