Yaz Yorgunluğuna Dikkat!23.6.2017

Uzun bir kış döneminden çıkıp sıcak havalara geçiş yapıldığında ortaya çıkan yaz yorgunluğu önlem alınmadığı takdirde kronik yorgunluğa dönüşebiliyor. Yaz yorgunluğu; bireylerin günlük tempoya ayak uyduramaması, sürekli yorgun ve halsiz hissetmesi dahası sürekli uyumak istemesi ve normalden fazla uyuması şeklinde tanımlanıyor. Uzmanlar bu yorgunluğun iki haftadan uzun sürmesi halinde profesyonel yardım alınması gerektiğini vurguluyor. Yaz yorgunluğunun en önemli sebebi birden sıcaklık artışı gösteren havalara karşı dirençsiz kalmaktır.

Yaşam kalitesini yükseltmek, yorgunluk halinden sıyrılmak için birkaç küçük öneriyi uygulamak yeterlidir. İşte yaz yorgunluğu için öneriler;

Vitamin desteği

B, C ve D vitamini eksikliği yorgunluğun ve ruh halinin kötüleşmesinin sebebidir. Yaz meyvelerinden tüketmek, güneşle temas etmek bu süreçte yapılacak en doğal yöntem.

Bol sıvı tüketimi

Normal bir dönemde dahi vücut susuz kaldığında yorgunluk başta olmak üzere birçok rahatsızlığa sebep oluyor. Yaz yorgunluğunu yenmek için su tüketimini artırmak, süt ve süt ürünleri tüketmek önerilir. Özellikle yaz yorgunluğuna iyi gelen ve zengin bir içeriğe sahip olan kefir bu süreçte düzenli olarak içilebilir.

Yürüyüş

Vücudun kendisini yenilemesi, kasların güçlenmesi ve vücut direncinin artması için beslenmeyle birlikte günde 40 ila 60 dakika yürümek, ihtiyaç duyulan oksijeni sağlar.

 

" data-width="100%" data-num-posts="10">