Yatak Odasında Cep Telefonu Kullanmayın!30.12.2017

Uyku araştırmacılarının bugüne kadar yaptıkları araştırmalarda, hastaların uykuyla ilgili şikâyetleri ve uyku alışkanlıkları analiz edildiğinde ortaya çıkan sonuç: Cep telefonlarının yatak odasına sokulmaması gerektiğidir. Zira uyumadan önce telefonda oyun oynamak, mesaj yollamak, internette bir şeyler okuyup gezinmek uyku için gerekli olan melatoninin (uyku hormonu) salgılanmasını engelliyor ve vücudun uyku düzenini bozuyor.  Akşam 21.30 saati ile birlikte vücutta salgılanmaya başlayan melatonin kişilerin cep telefonu ile uğraşmasından ötürü uyku hormonlarının kaybına neden oluyor. Melatonin, ışığa duyarlı bir hormon olduğundan telefonun yaydığı led ışıktan olumsuz etkileniyor.

Uykuya bir türlü dalamama, uyku esnasında nefes alıp verme problemleri yaşama, kronik uykusuzluk, uyku esnasında sık hareket etme, kısa süreli uykuya dalma, birden uyanma, aşırı uyku, günler süren uykusuzluk gibi tüm uyku problemlerinin en temel sebeplerinden birinin cep telefonu olduğu araştırmalarla ortaya konulmuştur. Uyku için gerekli olan üç temel şeyin karanlık, uygun ısı ortamı ve sessizlik olduğunu vurgulayan uzmanlar cep telefonlarının bu üç unsuru engellediğini ve uyku problemlerine yol açtığını belirtiyor. Öte yandan telefonun yaydığı radyasyon uyku sıkıntıları haricinde kişilerin kansere yakalanma oranını artırıyor. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) kaliteli ve sağlıklı bir uyku için cep telefonlarının yatak odasına sokulmamasını öneriyor.

" data-width="100%" data-num-posts="10">