Yaşam Kalitenizi Arttıracak 5 Spor Dalı2.2.2018

 

599738306-[Converted]

Koşu

Koşmak iskelet sistemini komple harekete geçirir. Koşu boyunca vücut ihtiyaç duyduğu enerjiyi kalori yakarak toplar. Bu da kilo vermeyi hızlandırır, vücudun sıkılaşmasını sağlar. Düzenli koşu kalbi, tansiyonu, kolesterolü, diyabeti ve obeziteyi kontrol altına alır. Psikolojik olarak ise stresi yener, kişinin kendisini mutlu hissetmesini sağlar.

Masa Tenisi

Beyin jimnastiği olarak kabul gören masa tenisi, zihinsel anlamda kişiyi rahatlatan, beyin fonksiyonlarını çalıştıran bir spor dalıdır. Refleksleri, karar verme mekanizmasını güçlendirir. El – kol – göz koordinasyonunu geliştirir, kasları ve zihinleri çalıştırır. Sağladığı adrenalin ise mutluluk hormonu salgılatır, kişiyi rahatlatır.

Tempolu Yürüyüş

Uzmanlar kaliteli, sağlıklı bir yaşam için her gün 30 – 40 dakika yürümeyi öneriyor. Düzenli yapılan tempolu yürüyüş ile tansiyon, kalp, diyabet, kolesterol, kilo gibi birçok rahatsızlığı önlemek, formda kalmak mümkündür.

Yüzme

Yüzme kulüpleri sayesinde yaz – kış yüzme fırsatı yakalanıyor. Yüzmek bilindiği üzere tüm kasları, iskelet sistemini aynı anda çalıştıran en sağlıklı sportif faaliyetlerden biri kabul ediliyor. Sadece düzenli yüzmek dahi hayat kalitesini arttırıyor. Fiziksel ve ruhsal zindelik için ideal bir spor.

Buz Pateni

Geçmişten bu yana dünyanın en estetik sporları arasında gösterilen buz pateni, zorlayıcı görünse de esasında herkesin kısa sürede öğrenebileceği eğlenceli spor dallarından biridir. Kas kontrolü, konsantrasyon, refleks gelişimi, denge, stresi yenme, beyin jimnastiği gibi her anlamda kişiye fayda sağlayan buz pateni, küçük – büyük herkes için uygundur.

" data-width="100%" data-num-posts="10">