Tatil Sonrası Enerjinizi ve Motivasyonunuzu Sağlamak için Öneriler3.7.2017

Yoğun iş temposu, ev–iş arasında koşturma, günlük rutin işler derken tatil iple çekilir hale geliyor. Tüm yılın yorgunluğunu kısacık tatillerde bile keyifli bir şekilde atmak, zihnen ve bedenen dinlenip, motive olmak mümkün. Elbette yeniden iş başı yapıldığında ruhen bir çöküş meydana gelebiliyor. Tatil sonrası enerjinizi düşürmemek, motivasyonunuzu yüksek tutmak için birkaç küçük önerimiz var. Bu önerilerle bir sonraki tatile kadar keyifli ve dinamik bir yıl geçirebilirsiniz. İşte o öneriler;

  • Araştırmalar lifli gıdaların enerjiyi artırdığını gösteriyor. Mısır, buğday, yulaf gibi lifli gıdalar tüketebilirsiniz. Lifli gıdalar aynı zamanda kilo vermeyi kolaylaştırdığından formunuzu koruyabilirsiniz.
  • Güne enerjik başlamak için sabahları soğuğa yakın bir su ile duş alabilirsiniz. Ek olarak önce sıcak ardından soğuk su altında kalarak bedeninizi şaşırtabilir, vücut direncinizi artırabilirsiniz.
  • Sabahları veya akşamları yarım saat açık havada yürüyüş yaparak oksijen alabilir, temiz hava sayesinde ruhunuzu yenileyebilirsiniz.
  • Su tüketimini artırmak için suyunuza yarım limon ve birkaç yaprak nane ekleyebilir, suyu daha ferahlatıcı bir hale getirebilirsiniz. Ek olarak kuru veya taze meyvelerden de yararlanabilirsiniz.
  • Güne sıkı bir kahvaltıyla başlayın. Süt, yoğurt, kefir gibi sağlıklı gıdaları ara öğün olarak tüketmeyi deneyin.
  • Motivasyonunuzu artırmak için bir sonraki tatil için minik planlar yapabilir, yeni yerler keşfetmeyi düşünebilirsiniz.
  • Hayatınızdaki olumsuzlukları düşünmek yerine çözüme odaklanıp güzel şeyler düşünebilirsiniz. Bu, hem sorunları aşmanıza yardımcı olur hem de günlük motivasyonunuzu artırır.
  • İşe mümkünse bisiklet kullanarak gidin. Bu hem bedeninizin ihtiyaç duyduğu hareketi sağlar hem de keyfinizi artırarak motivasyonunuzu güçlendirir.

 

" data-width="100%" data-num-posts="10">