Tatil Dönüşü İş Sendromu Yaşamamak için 5 Öneri!5.9.2017

Deniz, kum ve güneşin keyfini çıkarırken dönüşte mesai başına geçecek olmanın mutsuzluğunu azaltmanız, işe enerjik bir şekilde dönmeniz ve yeniden çalışma hayatına uyum sağlamanız için, işte size önerilerimiz;  

İşe bir gün önceden hazırlık yapın

Mesaiye başlamak için iznin bittiği, resmi iş gününün başladığı anı beklemeyin. İşe başlamanın bir gün öncesinde, ertesi gün işte neler yapacağınızı, hangi dosyaları inceleyeceğinizi, ne üzerine çalışacağınızı, kimlerle iş görüşmesi yapacağınızı zihninizde planlarsanız eğer, işe başlamak sandığınızdan daha kolay ve verimli olacaktır.

Düzenli beslenmeye özen gösterin

Tatille birlikte düzensiz hale gelen yemek yeme alışkanlığından, işe başlamanıza yakın sağlıklı ve düzenli haline tekrar geçiş yapmanız, hem zihnen hem de bedenen iş hayatına uyumunuzu sağlar.

Erken kalkmanın gücünü yadsımayın

İşe yetişmek için tam saatinde kalkmak yerine her zamankinden yaklaşık bir saat önce kalkıp güzel bir kahvaltı veya koşu, yürüyüş, egzersiz gibi bedeni zinde tutacak aktiviteler yapmanız ve ılık bir duş almanız, sizi sadece o güne değil haftalık bir iş temposuna hazırlar.  

Ufak ufak değil tam anlamıyla çalışın

Tatilden dönünce işe adaptasyon sağlamak amacıyla küçük adımlar atarak iş hayatına dönmeyin. İşlere hafiften başlamak adaptasyon sürecinizi yavaşlatır. Tatilde depoladığınız enerjiyi çalışarak verimli hale getirebilirsiniz.

E-posta temizliği yapın

Tatildeyken okunmamış e-mailler posta kutusunda yığın oluşturur. İlk iş gününde zihninizi yormamak, gözünüzü korkutmamak için gereksiz mailleri silebilir, cevaplanması gereken maillerinizi cevaplayabilir ve mail yığınını azaltarak zihninizi stresten arındırabilirsiniz.  

" data-width="100%" data-num-posts="10">