Su İçme Alışkanlığı Kazanmak İçin İpuçları6.5.2017

Bedenin ihtiyaç duyduğu su tüketimi yeterli olmadığı takdirde yorgunluk, halsizlik, baş ağrısı, cilt dökülmeleri, ciltte kuruluk ve daha birçok rahatsızlık ortaya çıkıyor. Uzman hekimler su içmenin önemine değiniyor ve su içme alışkanlığı konusunda hareket edilmesini öneriyor. İşte su tüketemeyen kişiler için alışkanlık kazandıracak ipuçları;

Çalışırken yanınızda su bulundurun

Ders çalışırken veya bilgisayarda, masa başında çalışırken masanıza büyük bir bardak dolusu su bulundurarak su içmeyi hatırlayabilirsiniz. Çalışırken susuz kalmak baş ve göz ağrısı yapıp çabucak yorulmanıza sebep olacağı için su tüketimini atlamamanızda fayda var.

Aromalı su tüketin

Hiçbir şekilde suyu tüketemiyor ve alışamıyorsanız o halde aromalı su içmeyi deneyin. Şöyle ki; bir bardak veya sürahinize limon dilimleri, taze nane yaprağı, çilek – kayısı gibi mevsim meyveleri ekleyerek suyun tadını hafifçe değiştirerek içebilirsiniz. Meyveye alternatif kuruyemişler de ideal bir seçenektir. Bu hem su tüketiminizi artırır hem de meyveler sayesinde enerji verir, susuzluktan kaynaklı yorgunluğunuzu alır.

Su şişesi alın ve günlük hedefler koyun

Kişisel su şişeleri su içmeyi hatırlatan, alışkanlık kazandıran en pratik yoldur. Bir adet şişe alarak çantanızda her daim taşıyabilirsiniz. Şişelerin ölçüsüne göre günlük hedefler koyabilir, yavaş yavaş su tüketiminizi artırabilirsiniz.

Post it ve mobil hatırlatıcılar kullanın

Günlük su ihtiyacınızı dengeli bir şekilde gün içine yayarak karşılamak için post it’ler kullanabilir veya su içmeniz için size hatırlatıcılar yollayan mobil uygulamalardan yararlanabilirsiniz. Uygulamalar su içme grafiğinizi tutarak bu konudaki gelişiminizi somut olarak gösteriyor.

" data-width="100%" data-num-posts="10">