Stres Hafızayı Zayıflatıyor!10.4.2019

Stres, yoğun baskı ya da yaşam şartlarında ortaya çıkan, kişiye hayatı zehir eden bir ruh halidir. Stres ve yoğun endişe beyne baskı yapar ve hafıza bölümünü olumsuz etkiler. Strese bağlı hafıza kaybı, yaşanılan bir durumdur. Yaşanılan şehir, objelerin isimleri, kişinin yaşamındaki kişilerin isimleri, anılar ve bilinen temel bilgiler gibi birçok şey stres nedeniyle unutulabiliyor. Strese bağlı bellek kayıpları kısa ve uzun süreli olabiliyor. Kişinin stres kaynağına erişip durumu kontrol altına alması, uzun vadede stresten korunmak için ise yaşam kalitesini artırması gerekiyor. Düzenli ve dengeli beslenmek, yeterince uyumak, spor yapmak da stresi etkileyen, uzaklaştıran unsurlardır.
Gün içindeki basit unutkanlıklar çoğu zaman kişiyi korkutur, bunamaya başladığını düşündürtür. Çağın hastalıklarından birinin Alzheimer olması insanları korkutuyor. Uzmanlar günlük unutkanlıkların yüzde 80 gibi büyük bir bölümünün stresten kaynaklı olduğunu belirtiyor. Küçük unutkanlıklar can sıksa da, kronik stresi ve başka ruhsal rahatsızlıkları işaret ediyor olabilir. Beyin, yaşam içindeki yoğun strese, endişeye ve üzüntüye karşı savunmasız kalabiliyor. Beynin işlevindeki değişimler yaşamı olumsuz etkiliyor. Unutkanlık, halsizlik, ruhsal bozukluklar bu durumun sonucudur. Korunmak için stresten uzak durmak, stres yaratan durumlara girmemek, stres kaynağıyla yüzleşmek stresi yenmenin ve korunmanın yolları arasında yer alıyor.
Hafızayı Stresten Korumanın Yolları
Hafızayı, genel anlamda zihin sağlığını stresten korumanın yolları arasında basit şeyler var. Örneğin strese karşı tavrınızı iyi gözlemlemeniz, stres yaratan şeylerden uzaklaşmanızı sağlayabilir. Stres kaslarda gerginlik, omuzlarda sertlik, çenede kasılma, kalp çarpıntısı gibi reaksiyonlara neden oluyor. Uzmanlara göre stresle başa çıkmanın etkili yollarından biri de stres kaynağı olan, huzur bozan, zihni yoran durumlarla yüzleşmek... Nefes alıp verme, bakış açısını değiştirme yine stresten koruyor. Sağlıklı beslenme, yeterli uyuma, magnezyum gibi ihtiyaç duyulan mineral takviyesi alma stresten korunmanın basit yolları. Enerji veren, zihni koruyan ve stresle mücadele edilmesini sağlayan etken maddelerden ibaret olan takviyeler de yaşam kalitesini yükseltiyor ve yoğun tempoda yaşayan kişilere fayda sağlıyor.   
Stresi Yenmenin Yolları
Stres altında olan kişiler için stresi yenmek her zaman kolay olmuyor. Stres, yaşamı adeta yeniden şekillendiriyor. Yaşamı değiştirmemesi, kişinin hayatını olumsuz yönde etkilememesi için stresi yenmek gerekiyor. Stresi yenmenin basit yolları şöyle;
Düzenli egzersiz: Yoğun stres altında olan ve ruhu huzursuz kişiler için her gün 1 saat yürüyüş öneriliyor. Temiz havada yapılacak olan 1 saatlik yürüyüş, ruhu ferahlatıyor, huzursuzluğu dağıtarak stresten arınmaya yardımcı oluyor. Düzenli yürüyüş fiziksel ve ruhsal sağlık depoluyor.
Bol su tüketimi: Vücudun su ihtiyacını karşılamak, cildin susuz kalmasının önlenmesini, iç organların korunmasını sağlarken aynı zamanda zihni de rahatlatıyor. İhtiyaç duyulduğu halde su içmeyi ertelemek baş ağrısı, huzursuzluk, stres yaratıyor. Gün içinde 2 litre su içilmesi öneriliyor.  
Zihin egzersizleri: Zihni çalıştırmak için yapılan egzersizler beyni canlı tutuyor. Yeni bir dil öğrenmek, her gün yapılan aktiviteleri farklı sıralarla yapmak, yeni yollardan eve gidip gelmek gibi zihni oyalayan egzersizlikler stresi uzak tutuyor.
Açık hava: Deniz havası almak, yeşil havada yürümek, dağ havasını solumak, şehrin ahengini uzaktan izlemek gibi ruha iyi gelen aktiviteler, stresi yenmenin yolları arasında.
Takviye almak: Vitamin, mineral, stresle mücadele eden, enerji veren gıda takviyeleri kişilerin yaşamını olumlu yönde etkiliyor; yaşam kalitelerini yükselterek stresten korunmalarına yardımcı oluyor. Birçok kişi yoğun tempoda enerjik kalabilmek için Ginseng gibi enerji veren bitki ekstreleri içeren takviye edici gıdalardan yararlanıyor.
 
 
" data-width="100%" data-num-posts="10">