Sporcu Gençler İçin Öneriler7.12.2016

Spor yaparken yaşanan ağrı ve acılar kasların gelişmesi için elzemdir. Ancak bu durum sporcunun enerjisini azaltıp bedensel performansını düşürebilir. Yorulmalar, nefes nefese kalma durumu meydana gelebilir. Dolayısıyla motivasyon da düşer. Özellikle genç sporcuların sağlıklı ve dengeli beslenip vücutlarına tüm besin gruplarını almaları gerekmektedir.

 Sporcu gençlerin gelişiminin devamı ve sporla harcanan enerjinin yerine konabilmesi için doğru bir beslenme programı şarttır. Sporcular öncelikle güne kahvaltıyla başlamalıdır. Çünkü gençlerde enerji ihtiyacı fazladır. Öğünlerini 3 ana öğün, 3 ara öğün olarak ayarlamalıdırlar. Eğer yetersiz geliyorsa ara öğün sayısı 4’e de çıkartılabilir. Sıvı alımı, performansı etkiler. Gençlerin hem sağlık açısından hem de ortaya daha iyi bir performans koymaları açısından bol bol su içmeleri gerekir. Ayrıca vücudun, erken yorulmamak için karbonhidrata, enerji için yağ ve proteine, iyi performans için de kalsiyum ve demire ihtiyacı vardır.

 

" data-width="100%" data-num-posts="10">