Odaklanmaya Yardımcı Olan 5 Yöntem!21.6.2019

Şehir hayatının karmaşık yapısı zihinlerde de karmaşıklığa neden oluyor; dalgınlık ve odaklanma sorunlarını beraberinde getiriyor. Dikkat dağınıklığı ya da odaklanma problemini yenmek için basit yöntemler var. İşte o yöntemler;
Kendinize küçük ödüller koyun
Çalışırken odağını kaybeden kişiler için ödüllendirme sistemi başarılı bir motivasyon kaynağı oluyor. Araştırmalara göre sıkıcı bir çalışma esnasında kişilere ödüller sunmak konsantrasyonu artırıyor.
Düşünmek için molalar verin
Araştırmalara göre kişinin dikkat dağınıklığı yaşamasının en temel sebeplerinden biri hayallere, sürekli bir şeyler üzerine düşüncelere dalmasıdır. Bu döngüyü kırmak ve çalışmaya odaklanmak için yapılması gereken şey çalışmaya “düşünme” molası vermek. Aklınızı kurcalayan şey üzerine düşünüp sonra tekrar çalışmaya dönmek verimliliği ve konsantrasyonu artıracaktır.
Stresinizi yenmeye çalışın
Stres altında olan her beyin, hormonları uyarır ve zihnin karmaşık bir yapıya bürünmesine neden olur. Strese maruz kalan zihin ise uzun süreli odaklanmalarda zorluk yaşar. Rahatlayıp, stres atmak zihni toparlamaya yardımcı olur.
Uyku molası verin
Uykusuzluk ya da kötü bir uyku başlı başına dikkat dağınıklığına sebeptir. Çalışmaya başlamadan önce ya da çalışma arasında 1 saat uyumak zihni canlandırır, enerji verir ve odaklanmayı kolaylaştırır.
Biraz karalama yapın
Araştırmalara göre kişiler telefonla konuşurken ya da bir şeyi dinlerken kâğıt kalemle karalama yaptığında daha sonradan dinlediği şeyleri net bir şekilde hatırlayabiliyor. Uzmanlar, odaklanma problemi yaşayan kişilere karalama yapmayı öneriyor.
 
" data-width="100%" data-num-posts="10">