Melatonin Nedir, Neden Önemlidir17.6.2019

Melatonin, karanlık ortamda sağlanan vücudun biyoritmini düzenleyen bir hormondur. Işığa duyarlı olduğundan karanlıkta yani çoğunlukla gece salgılanır. Akşam 23.00 ila 05.00 saat aralığında melatonin miktarı artar. Yaklaşık 30 mg kadar melatonin salgılanır. Kışın daha çok yazın ise daha az salgılanır. Melatonin uyku düzenini, fizyolojik sürecini etkileyebiliyor. Melatonin salgılanması az olduğunda uykusuzluk yaşanıyor. Uçak yolculuklarında jetlag yaşanmasının sebebi melatonin hormonlarının salgılanmamasıdır. Melatonin hormonu kansere karşı bile güçlü bir koruyucu sağladığından insan sağlığı için çok önemlidir.
Melatonin eksikliğinin belirtileri;
  • Uykusuzluk, kalitesiz uyku
  • Çarpıntı
  • Kronik yorgunluk
  • Endişe ve kaygı hali
  • Depresif ruh hali
Yukarıdaki belirtiler yaşandığında melatonin seviyesinde düşme olmuş demektir. Melatonin seviyesini artırmak için 23 – 05.00 arasında karanlık bir yerde uyunmalıdır. Cep telefonu gibi cihazlar uyku esnasında yanı başınızda olmamalıdır. Sigara – alkol tüketimi azaltılmalıdır.
Melatoninin işlevleri;
  • Vücudun dengesini korur, ritmini düzenler
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir, stresi yener
  • Göz sağlığını olumlu yönde etkiler
  • Güçlü bir antioksidan etkisi sunar
  • Göğüs kanseri riskini düşürür.
Rezene, fındık, ceviz, sarı kantaron, badem, ayçiçeği gibi besinler melatonin seviyesini artırır.
 
 
" data-width="100%" data-num-posts="10">