Konsantrasyonu Artıran Besinler9.3.2017

Konsantrasyon; öğrenci, çalışan, ev hanımı hatta çocuklar için dahi önemli bir unsurdur. Zira konsantrasyon sağlanmadığı zaman yapılan hiçbir iş başarıya ulaşmıyor. Bu sorunu aşmak, yapılan işe zihnen odaklanmak için sıvı tüketimini dengede tutmak ve düzenli uyku temel unsurlardır. Bir diğer ana etken ise besinlerdir. İşte odaklanmaya yardımcı olan yiyecekler;

Kafein

Konsantrasyon artıran yiyecekler ve içecekler arasında ilk sırada kahve yer alıyor. Araştırmalar günde 2 ila 3 fincan kahvenin hafızaya ve konsantrasyona iyi geldiğini gösteriyor. Kahvede bulunan kafein, bedeni ve zihni uyarır işe odaklanmada yardımcı olur.

Yeşil Çay

Vücudu dinlendiren, kasları gevşeten zihne sakinlik veren yeşil çay; düzenli tüketildiğinde sunduğu etkiler sebebiyle kişileri stresten uzak tutar ve derse – işe odaklanmasında yardımcı olur.

Kuruyemiş

Ceviz, fındık gibi kuruyemişler, beyni güçlendiren, sinirleri kuvvetlendiren besinlerdir. Beyni direkt besleyen, vücut yorgunluğunu atan ve enerji veren kuruyemişler odaklanma konusunda da kişilere pozitif etkiler sağlar.

Havuç

Beyin metabolizmasını canlandıran, hafızaya güçlü etkiler sunan havuç, odaklanma konusunda da olumlu etkilere sahip. Özellikle metin ezberlerinde sıvı yağla hazırlanmış havuç salatası yenmesi önerilir.

Çikolata

Güçlü bir antioksidan etkisi olan çikolata aynı zamanda tıpkı kafein gibi uyarıcı bir etkiye sahiptir. Özellikle bitter çikolata konsantrasyon arttırması ile biliniyor.

" data-width="100%" data-num-posts="10">