Kış Aylarında Enerjiniz mi Düşüyor?17.1.2019

Sıcacık, parlak yaz günleri bitti yerini soğuk ve şiddetli bir kışa bıraktı. Kış mevsiminde günler çok çabuk geçiyor, gün ışığından çok az yararlanıyoruz. Birçok kişi kış mevsiminde havalardan ötürü daha az çalıştığı halde daha yorgun ve halsiz oluyor. Bunun sebebi kış aylarında enerji kaybına uğruyor olmamız. Peki, kış aylarında enerjimizi yükseltmemiz mümkün mü? Enerji kaybımızın sebepleri nelerdir? Soruların cevaplarını sizler için derledik.
Kışın enerji düşüklüğü yaşanmasının nedenleri;
Hormonsal dengesizlikler: Mevsim geçişlerinde bedenimizde birtakım değişimler olması normal. Bu değişimlerin başında hormonlar geliyor. Hormonlarımız mevsimlerden, yaşam biçimimizden, stresten, beslenmeden ve uykudan değişebiliyor. Hormonlardaki bu dengesizlikler bazen enerjimizin düşmesine, halsizlik yaşamamıza neden oluyor. Örneğin tiroit bezlerinde yaşanan değişimler aşırı kilo kaybı, aşırı zayıflık, yorgunluk gibi etkilere sebep olabiliyor.
Aşırı hareketsizlik: Yaz aylarında ne kadar hareketliysek kış aylarında bir o kadar hareketsiziz. Günlerin kısa olması, çalışan kesimin gün ışığından neredeyse hiç yararlanamıyor olması hem ruhen hem de bedenen enerji kaybı oluşturuyor. Uzmanlar her gün 15 – 20 dakika bile yürümenin çok faydalı olduğunu belirtiyor. Kısa yürüyüşler, egzersizler yapmak, hareket halinde olmak kan akışını hızlandırır, enerjinizin yükselmesine yardımcı olur.
Dengesiz ve sağlıksız beslenme: Aşırı yeme, az yeme, sağlıksız besinler tüketme, fast-food ürünler yeme, sürekli kuru ve hazır yiyecekler yemek bir zaman sonra hem enerjinin azalmasına hem de bağışıklık sisteminin güçsüzleşmesine zemin hazırlıyor. Uzmanlar böyle bir durumda önce sağlıklı yiyeceklere yönelmeyi öneriyor, akabinde ise sık ama az yeme önerisinde bulunuyor. Yeme bozuklukları bir süre sonra obeziteye ve başka rahatsızlıklara da yol açacağından dikkatli olmakta yarar var.
Vitamin eksikliği: A, C, D ve E vitamini kış aylarında ihmal edilmemesi gereken vitaminlerdir. C vitamini bilindiği üzere bağışıklık sistemini güçlendirmede etkilidir. Düzenli vitamin alımı için mevsim meyvelerinden ve sebzelerinden dengeli beslenmek gerekiyor. Vitamin eksikliği kronik yorgunluk, halsizlik yapıyor, düşük enerjiye mahkûm olmanıza yol açıyor. Bilhassa D vitamini eksikliği kışın çok sık görülüyor. Güneşli günlerden mümkün mertebe faydalanmak veya D vitamini içeren takviyeler kullanmak D vitamini açığını kapatmaya yardımcı olur.  
Omega 3 yetersizliği: Vücut için gerekli temel yağlardan biri Omega 3 yağ asitleridir. Vücut kendisi üretemez ve dışarıdan besin veya takviye yolu ile alınması gerekir. Omega 3 denince akla gelen ilk şey balık oluyor. Kış boyunca balık sezonu yaşanıyor. Haftada 2 gün balık tüketerek veya Omega 3 takviyesi alarak Omega 3 eksikliğine bağlı yaşanılan enerji düşüklüğünü yenmek mümkündür. Omega 3 bedenen ve ruhen kişiye birçok fayda sağlıyor.
Yetersiz sıvı tüketimi: Kış geldiğinde birçok kişi su içmeyi unutuyor, dahası ihtiyaç bile duymuyor. Bütün bir günü bir bardak su ile geçiren sayısı oldukça fazla. Tıp uzmanları susuzluğa dikkat çekiyor ve ekliyor; kış mevsiminde de en az yaz mevsiminde olduğu kadar su içilmeli, günde 2 litreye kadar su tüketilmelidir. Vücut susuz kaldığında baş ağrısı, halsizlik gibi belirtilerle kendini belli eder. Gün içerisinde bol su içmek enerji yüklemesi yapıyor. Su içmeyi unutanlar su matarası ve termosla yanında su taşıyabilir, masa başında iş yapanlar ise sürahiyi veya su şişesini göz önünde bulundurarak su içmeyi hatırlayabilir.
Yetersiz ve kalitesiz uyku: Az uyumak ya da çok fakat sürekli uyanılan yani dinlenmenin olmadığı kalitesiz uykuya dalmak hiç uyumamak ile eşdeğerdedir. Uzmanlar, kışın geceler daha uzun olmasına rağmen uykusuzluğun çok daha fazla olduğunu belirtiyor. Erken saatte, karanlık ve sessiz bir ortamda uyumak, uyku öncesi telefon gibi cihazlarla uğraşmamak, uyku öncesinde ılık süt veya bitki çayı tüketmek kaliteli uykuya zemin hazırlıyor.
 
" data-width="100%" data-num-posts="10">