Kayısının Faydaları18.8.2017

Kayısının ana vatanı olan Türkiye, mevsiminde taze kayısının en iyisini yerken yıl boyunca kuru kayısı yiyebiliyor. Kabızlığa iyi gelmesiyle bilinen kayısının bilinmeyen daha birçok faydası vardır. İşte onlardan birkaçı;

Demir eksikliğine iyi gelir

Demir eksikliği baş ağrısı, saç ve cilt dökülmeleri, halsizlik, sürekli yorgunluk gibi çeşitli rahatsızlıklara sebep olur. Demir bakımından zengin olan besinler arasında kayısı önemli bir yerdedir. 100 gram kayısıda yaklaşık 6 miligram demir bulunur. Taze veya kuru olarak kayısıyı tüketmek günlük demir miktarının büyük bir bölümünü karşılamaktadır.

Kemik sağlığını olumlu etkiler

Kas ve kemik yapısı için gerekli olan vitaminlerin çoğunun olması, kayısıyı güçlü bir meyve haline getirmektedir. Kalsiyum, fosfor, demir ve bakır minerali içeren kayısı, osteoporoz başta olmak üzere birçok kemik rahatsızlığına karşı koruyucu destek sağlamaktadır.

Anne adaylarının sağlığını korur

A, C, E, demir, fosfor, kalsiyum ve bakır gibi anne sağlığına olumlu etkiler kazandıran kayısı, hamilelikte yaşanan kansızlığa iyi gelir. Özellikle kuru kayısı anne adayları için çok faydalıdır. Düzenli tüketilmesi önerilir.

Enerji verir; kan dolaşımını artırır

Günlük 4-5 adet kayısı, karbonhidrat ihtiyacının yaklaşık % 5’ini karşılar. Spor yapan kişilerin beslenme programında özellikle yer alan kayısı enerji verir, vücudu zinde tutar. Mevsiminde taze tüketilmesi veya kuru olarak tercih edilmesi önerilir.

 

" data-width="100%" data-num-posts="10">