Kaliteli Bir Uyku İçin Beslenmenize Dikkat Edin!4.4.2018

Uyku bedenen ve zihnen dinlenme, arınma anlarıdır. İyi bir uyku kaliteli yaşam için elzemdir. Uyku kalitesinde yaşanan düşüşler; sinir, stres, yorgunluk, odaklanma problemi, dikkat dağınıklığı gibi çeşitli sorunları beraberinde getirebiliyor. Diyetisyenler ve uyku bozukluğu ile ilgili çalışmalar yapan uzmanlar kaliteli uykunun sırlarından biri olarak beslenmeyi işaret ediyor. Düzenli, kaliteli uyku için uyulması gereken beslenme önerileri şöyledir;

  • Uyumadan önce bir bardak ılık süt içmek rahat bir uyku sağlar. Süt sevmeyenler veya gaz ve şişkinlikten şikâyet edenler süte alternatif kefir tercih edebilir.
  • Kafein alımı uykudan birkaç saat önce durdurulmalıdır. Kafeinin güçlü bir uyarıcı olduğu ve beyin fonksiyonlarını uyanık tuttuğu için uykuya dalma sürecini yavaşlattığı unutulmamalıdır.
  • Akşamları ağır, yağlı ve çok yemek bünyede ağırlık oluşturur, yorgunluk hissi verir. Midenin tıka basa dolu olması şişkinlik, hazımsızlık, yanma gibi etkilere sebep olabileceğinden uyku kalitesini olumsuz yönde etkiler. Akşam yemeğinde porsiyonları az tutup, mümkünse yoğurt, salata gibi hafif seçeneklerle öğünü sağlıklı hale getirmek gerekiyor.
  • Papatya, melisa gibi bedeni rahatlatan çaylar, uykudan önce bir fincan içildiğinde bedeni dinlendirir, uykuya hazırlık yapılmasını sağlar.

 

" data-width="100%" data-num-posts="10">