Kafein Bağımlılığının Önüne Geçmek için Neler Yapılabilir?23.7.2018

Kahve, çay, kola, enerji içecekleri, kafein içermeleri nedeniyle kişilere enerji yükleyen ve dinç kalmalarını sağlayan içeceklerdir. Yoğun iş temposunda çalışanlar, sınav dönemindeki öğrenciler, tez aşamasındaki akademisyen adayları, ev – iş – çocuk yoğunluğuna yetişmeye çalışan kişiler enerji yüklemesi yapmak ve daha uzun uyanık kalmak için kafeinden yararlanıyor. Vücudun kafeine alışması ne yazık ki bir süre sonra bağımlılık yaratıyor. Öyle ki kişiler kafein almadan odaklanamıyor, günlük rutinlerini gerçekleştiremiyor. Peki, bu bağımlılığı sonlandırmak, kafeinin verdiği enerji bağımlılığından arınmak için neler yapılabilir? İnceleyelim;

  • Günlük, haftalık, aylık ne kadar kafein tükettiğinizi hesaplayıp bu oranı aşağı seviyelere çekebilirsiniz. Örneğin haftalık kafein oranını yüzde 25’e düşürüp zamanla vücudunuzun kafeini unutmanızı sağlayabilir, ideal ölçülere ulaşabilirsiniz.
  • Uzmanlar günün belirli saatlerinde içilen kahve yerine bitki çayı, limonlu su, maden suyu gibi enerji veren diğer doğal içeceklere yönelmeyi öneriyor.
  • Bitter çikolata enerji vermede en az kafein kadar etkili olduğundan günde bir kare çikolata yiyebilirsiniz. Ancak kahveye bağlı kafein bağımlılığının çikolatayla yer değiştirmemesine özen göstermek gerekiyor.
  • Kafein alma ihtiyacı hissettiğiniz her an bol su içmek en doğal öneri.

 

" data-width="100%" data-num-posts="10">