Hafıza Düşmanı Gıdaları Biliyor musunuz?30.4.2019

Geçmişten bugüne hep hafızayı güçlendirmeye, beyni beslemeye ve kişiye canlı bir beyin sağlığı sunmaya yönelik derin araştırmalar, öneriler yapılmıştır. Ancak beyne zarar veren, hafızayı kötü etkileyen, demans ve Alzheimer gibi hastalıklara zemin hazırlayan gıdalara yönelik öneriler daha az yapılıyor. İşte hafızaya kötü gelen besinler;
İşlenmiş proteinler: İşlenmiş besinlerin her biri uzun vadede hafızaya zararlıdır. Beynin ihtiyaç duyduğu proteini, yumurta ve yağsız et gibi doğal yollardan almak daha sağlıklı.
İşlenmiş besinler: Günümüzde sebze ve meyvenin doğalını bulmak zorlaştığından işlenmiş gıdalara çok fazla maruz kalınıyor. Özellikle de yağ seçiminde ve kullanımında yanlış tercih yapılıyor. Ceviz, badem, balık gibi Omega 3 kaynağı besinlerdeki doğal yağlar, zeytinyağı tercih edilmelidir.
Tuzlu gıdalar: Aşırı tuzlu gıdalar, başta böbrekler olmak üzere vücuda ağır yük oluşturuyor. Yoğun tuz kullanımı felç riskini artırıyor, beyni yoruyor. Hafızayı korumak için tuz kullanımını azaltmak gerekiyor.
Yoğun alkol tüketimi: Alkol beynin en büyük düşmanlarından biri kabul ediliyor. Beyni uyuşturan ve uzun vadede beyin sağlığını olumsuz etkileyen alkol, hafızayı, algılamayı, düşünme yeteneğini kötü yönde etkiliyor.
 
" data-width="100%" data-num-posts="10">