Çalışırken Yapabileceğiniz Egzersizler31.3.2017

Hızlı bir çağda yaşıyor olmak tüketimden çalışmaya kadar her şeyin hızlı olmasını sağlıyor. Maalesef ki hızlı yaşamın sonuçlarından biri hareketsizliktir. Gün içinde ev – iş – okul ve özel hayat arasında mekik dokumaktan spor yapmaya, bedene iyi gelen egzersizleri yapmaya vakit bulamayan kişiler için masa başında oturduğunuz yerden yapabileceğiniz basit egzersizler bulunuyor. Bu hareketler, hiç kalkmadan güç içinde kısa süreli zamanlarla yapıldığında, beden hem çalışma süresince tutulup kalmıyor, hem de yenilen şeyler daha kolay bir şekilde sindirilebiliyor. İşte masa başında yapılacak egzersizler;

Karın Kası Egzersizi

Karın kaslarınızı çalıştırmak, göbekte biriken yağları harekete geçirmek ve düz bir karına sahip olmak için oturduğunuz yerden karnınızı içinize çekip bırakma hareketini tekrarlayabilirsiniz. Günde birkaç defa bir – iki dakikalık periyotlarda yapabilirsiniz.

Kol ve Omuz Egzersizi

Vücudun en tembel yerleri omuz bölümüdür. Gün boyu yürüme veya oturma halinde olmanız, fark etmeksizin omuzların hep hareketsiz kalmasına ve bilgisayar başında çalışanlar için ağrılı günlere sebep olur.  Gün içinde mutlaka 5 ile 10 dakika omuzlar hareket ettirilmelidir. Yukarı aşağı yuvarlak bir şekilde hareket ettirilen omuzlar ihtiyaç duyduğu rahatlamaya kavuşur.

Kısa Yürüyüş

Gün içinde hareketsiz kalan vücut, iş stresiyle birleşerek kronik yorgunluğa sebep olur. Bu durumu azaltmak için ofis içinde kısa yürüyüşler gerçekleştirmek bedenin hareketlenmesini sağlar, stresten uzaklaştırır.

Boyun Egzersizi

Boyun tutulmaları masa başı çalışanların kâbusudur. Boyunda kireçlenme, tutulma ve ağrıyı engellemek için boynu sağa sola, öne arkaya doğru hareket ettirip küçük egzersizler yapmak gerekiyor.

" data-width="100%" data-num-posts="10">