Beynin Beslenmesi17.1.2017

Beynin beslenmesi için her besinden yeterli miktarda alınmalı ve doğru şekilde beslenilmelidir. Sağlıksız yiyecekler vücut ve beyin sağlığını olumsuz etkiler. Beyin ve işlevleri beslenme biçiminden doğrudan etkilenir.

  • Triptofan amino asidi içeren besinler tüketmek odaklanmanın arttırılmasına yardımcı olur. Yulaf, tatlı patates, muz, balık, chia tohumu, ceviz yüksek miktarda triptofan amino asidi içerir.
  • Çikolatanın içerdiği kakao, beyni çalışmaya iter ve yaratıcılığı destekler. Ancak kakaonun fazla tüketilmesi fazla kaloriye neden olabilir.
  • Beynin öğrenme düzeyini yükseltmek için vücuda bol bol çinko alınmalıdır. Ispanak, kırmızı et, karides ve fasulye bol miktarda çinko barındırır.
  • Omega 3 yağ asitleri ve balığın hafızayı güçlendirmede önemli bir yeri vardır. B12 vitamini içeren hayvansal gıdalar (süt ürünleri), yumurta, ceviz, keten tohumu ve semizotu da hafızayı kuvvetlendirmede etkilidir.

 

Kaynak: http://sosyal.hurriyet.com.tr/yazar/osman-muftuoglu_96/

" data-width="100%" data-num-posts="10">