B12 Vitamini Eksikliği Hafıza Zayıflığına Neden Oluyor!7.12.2018

B12, suda eriyen ve vücutta depolanabilen bir vitamin türüdür. Karaciğerde depolanan B12, eksildiği takdirde çok yavaş bir şekilde kendisini belli ediyor. Bu yüzden B12 alımını düzenli yapmak gerekiyor. Aylar belki yıllar süren yoksunluk hissi hafıza problemleriyle kendisini gösterebilir. B12 vitamininin en büyük avantajı ısıya karşı dayanıklılık göstermesidir. Yani B12 barındıran besinleri pişirmek vitamin değerini etkilemiyor.
B12 en fazla et ve balıklarda bulunuyor. Öte yandan süt, yumurta, peynir gibi ürünlerde de ideal seviyelerde yer alıyor. Meyve ve sebzelerde pek bulunmayan B12’yi, her gün mutlaka almak gerekiyor. Et ve hayvansal gıdalar tüketmeyen vejetaryen, vegan kişilerde sıklıkla B12 eksikliği görülüyor. Oysaki yetişkin bir birey günde 2 mg B12 almalıdır.
B12 eksikliğinde kansızlık, yorgunluk, karıncalanma hissi, dengesizlik ve en belirgin şekilde hafıza zayıflığı ortaya çıkar. Hafızasında dengesizlikler yaşayan kişilerin ilk olarak B12 vitamin değerine baktırması öneriliyor. Hafıza zayıflığının önüne geçmek için balık, süt, yumurta, peynir tüketimi artırılabilir, hafızanın güçlenmesine yardımcı olan takviyelerden yararlanılabilir.  
 
" data-width="100%" data-num-posts="10">