Aşırı Uyumanın Nedenleri23.3.2017

Temel ihtiyaçlardan biri olan uyku, düzenli ve yeterli olduğu sürece sağlıklı bir ritüeldir. Günlük yaşamın sistemli bir şekilde ilerlemesi için beden, ihtiyaç duyduğu uykuyu düzenli olarak yaşamalıdır. Araştırmalar ve uzmanlar 6 ila 8 saat arası uykunun yetişkinler için yeterli bir uyku süresi olduğunu söylüyor. Elbette bu uyku uyuyup – uyanma şeklinde bir uyku değil deliksiz, kaliteli bir uyku evresi olmalıdır. Yeterli uyku insan bedenine olumlu etkiler sağlarken az veya fazla uyumak tam tersi kişiye zarar vermektedir. Hipersomnia daha yaygın adıyla aşırı derecede uyumak modern çağın en büyük problemlerinden biri kabul ediliyor.

Fazla Uykunun Nedenleri

Yoğun alkol tüketimi

Alkol tüketmek bedeni ve zihni gevşetir; kişiyi stresten, düşüncelerden arındırarak kolayca uykuya dalmasını sağlar. Sarhoş bir kafayla uyumak deliksiz bir uyku sunsa da kişilerin haddinden fazla uyumasına sebep olur. Üstelik bu uyku kalitesiz olduğundan kişiler yorgun şekilde uyanır.

Nörolojik rahatsızlıklar

Birtakım nörolojik rahatsızlıklar bünyede uyku etkisi yaratır ve aşırı uykuya sebep olur. Sürekli uyku halinde olmak, erken uyunmasına rağmen geç saatlere kadar uykuya devam etmek nörolojik rahatsızlıkların işaretidir.

Depresyon

Psikolojik sorun yaşayanlar, Depresif ruh haline sahip olan kişiler devamlı uyuma modunda olurlar. Hiçbir şey yapmak istememek, mutsuz ruh hali ve aşırı uykunun temelinde çoğu zaman depresyon vardır.

Uyku Apnesi

Uyku apnesi kişilerin sürekli uyuklamasına sebep olan ciddi bir rahatsızlıktır. Bu sorundan muzdarip kişiler kalitesiz bir uyku süresi geçirdiği için yorgun ve uykusuz uyanırlar. Bu durum kişilerin gün boyu uyku ihtiyacıyla zaman geçirmesine sebep olur. lorem, ipsum, text

-->
" data-width="100%" data-num-posts="10">