Alzheimer Hastalığını Önlemek için Egzersizler18.2.2018

Modern çağın korkulu rüyası erken bunama veya tıptaki adıyla Alzheimer’dan korunmak için basit egzersizleri hayatımıza yaymak mümkündür. İşte önleyici egzersiz önerileri;

Zihinsel aktiviteler

Yapılan araştırmalar beyni sürekli meşgul etmenin, canlı tutmanın unutkanlık hastalığına yakalanmada güçlü bir mücadele olduğunu göstermiştir. Satranç, sudoku, kelime bulma, bulmaca, dama ve benzeri zihni çalıştıran aktiviteler yeni beyin fonksiyonlarının gelişimini olumlu yönde etkiliyor.

Kullanılmayan eli kullanmak

Sağ eli kullanmak yerine solu, solu kullanmak yerine ise sağı tercih etmek beyin fonksiyonlarını alışılagelmişin dışında bir harekete sürükleyeceği için zihin canlı kalır. Zihnimizi zorlayan fiziksel tercihler beyni çalıştırır. Yemek, diş fırçalama, saç tarama, yazı yazma, telefonla konuşma gibi çeşitli şeylerde kullanılmayan el tercih edilebilir.

Farklı güzergâhlar tercih etmek

Her gün aynı rutini izlemenin beyni tembelliğe alıştırdığı biliniyor. Uzmanlar unutkanlığa karşı koruma sağlamak için yürüyüş, araba güzergâhını her seferinde değiştirmeyi öneriyor. Bu sayede beyin tembelliğinden sıyrılıp yeni duruma adapte olmak için efor sarf eder.

Örgü – nakış yapmak

Orta yaş ve üzeri kişilere beyin fonksiyonlarını canlı tutmak, el – göz koordinasyonunu güçlü tutmak için örgü örmesi önerilir. Örgü yapmak dikkat isteyen bir iş olduğu için örgü süresince beyin daima odaklanır, tembellik yapmaz.

Gözü kapalı banyo yapmak, giyinmek

Alzheimer hastalığına karşı yapılacak en ilginç aktivite ise gözü kapalı bir şeyler yapmaktır. Göz görmediği zaman diğer duyu organları üst seviyede çalışır, bu da beyin fonksiyonlarını canlı tutmayı sağlar.

" data-width="100%" data-num-posts="10">